środa, 6 kwietnia 2016

Łóżko przedszkolaka - aranżacja łóżka

Wszyscy wiemy jak ważny w naszym życiu jest sen i wypoczynek.
Sen dla dziecka powinien być jednym  najważniejszych i najbardziej komfortowych momentów w ciągu doby.

Dlaczego?
Bo dzieci swój dzień wykorzystują na 200% normy. 

Jak zorganizować kącik sypialniany, by małe dziecko chciało w nim samo zasypiać, a starsze nie odwlekało momentu snu do późnych godzin nocnych?


Tu nie ma złotego środka, ale każdy z rodziców wie co lubi jego dziecko, czym się interesuje i co zachęci go do relaksu w łóżku.


Z czego moim zdaniem powinien składać się kącik sypialniany?

  • łóżko
  • wygodny materac
  • pościel
  • dzienne nakrycie
  • poduszki dekoracyjne
  • grafika nad łóżkiem
Punktem wyjścia do urządzania dziecięcego pokoju stały się dla mnie grafiki, które będą wisiały nad łóżkami.
Nie uwierzycie, jakim problemem był dla mnie wybór odpowiednich grafik.
W internecie jest bardzo dużo pięknych darmowych grafik, w sklepach są gotowe obrazy czy plakaty, które można oprawić w ramy, można też samemu pokusić się o stworzenie obrazów.

Podjęcie przeze mnie decyzji trwało dość długo, ciężko mi się było zdecydować co powinno wisieć nad łóżkiem Florianka. 

Wybierałam między:
  • grafikami aut lub ich "znaczkami/logami"
  • mapą świata / kontynentami
  • układami gwiazd
  • i układem planet
Oczywiście jest wiele innych możliwości, ale sugerowałam się tym czym interesuje się mój Przedszkolak i tym, by grafika którą widzi codziennie przed snem wpłynęła też na jego rozwój
.Mój mały Mężczyzna jest niezwykle mądrym i bystrym chłopcem, wszystko go ciekawi, uwielbia robić eksperymenty, oglądać gwiazdy. Ma masę pytań na temat gejzerów, wulkanów czy zjawisk atmosferycznych. Postawiłam zatem na układ planet.

Jednym z lepszych prezentów jakie Florian dostał na 4 urodziny był teleskop. Nie do końca umie się nim posługiwać ale sumiennie to ćwiczy. Dlatego planety wydały mi się idealne.

Teleskop nie jest duży ale zajmuje swoje miejsce na komodzie, jego granatowy kolor idealnie wpisuje się w kolor grafiki, która zawiśnie nad łóżkiem. Reszta kolorów w pokoju jest nie jako narzucona przez "ten" obraz. Myślę jednak, że uda mi się to jakoś ogarnąć.

Zdecydowałam się na pościel SOMMAR2016 z Ikei. Ma ona za zadanie trochę wyciszyć wiszącą nad łóżkiem grafikę. Na łóżku planuję położyć różnokolorowe poduchy (kocham poduchy), które odciągnął trochę uwagę od obrazu.
Myślę, że ważnym elementem jest dzienne nakrycie na łóżko. Dzieci lubią bawić się na łóżkach, skakać po nich, niestety pościele szybko się brudzą, a nie ma nic gorszego niż położenie się spać w zabrudzonym łóżku. Jestem zakochana w patchworkowych wzorach, być może dlatego kusi mnie narzuta LEKANDE
Na sam koniec łóżko, stare wysłużone ale jest. Było już piętrowym, gdy Florian miał mały pokój i przestrzeń pod nim zagospodarowaliśmy na bawialnie, miało być obudowane jako domek, gdy planowaliśmy pozostać w Polsce, a teraz jest z nami w Niemczech i robi za zwykłe klasyczne łóżko (tylko dolna część).
Zamierzam jednak przemalować je na biało lub zlecić to Mężowi. Jest ono duże i jako jedyne w pokoju byłoby w takim kolorze, nie do końca byłoby by to zgodne z moją wizją.



Myślę, że aranżacja przestrzeni do spania dla przedszkolaka będzie udana. Można by rzec, że ten "kącik" zajmie jakąś 1/4 całego pokoju, dlatego chcę by reszta wyposażenia i gama kolorystyczna, komponowały się w całość. 
Jak chcę to uzyskać na pewno napiszę w kolejnych dniach.

Zapraszam do śledzenia moich pomysłów i do komentowania i sugerowania waszych spostrzeżeń, za każdą cenną radę z góry dziękuję :)


3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Łóżko przedszkolaka musi być przede wszystkim wygodne. Dlatego my się długo nie zastanawialiśmy i wstawiliśmy łóżko https://senpo.pl/lozka/lozka-140x200 aby nasz maluch miał zdrowy i bezpieczny sen. Bardzo się cieszę, jak przedszkolak wstaje wypoczęty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. My też lubimy kosmos i kosmiczne motywy. Mamy świecącą pościel z planetami, która świetnie pasuje do pokoju małego kosmonauty.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...